Társadalmi Felelősségvállalás

Ma egy hete vezetem a blogot. Jó érzés, szeretem csinálni. Nem kell otthon ülnöm napi három órát és törni a fejem, hogy miről írjak, mi legyen a címe, hogy fogalmazzam meg szépen stb. Olyan természetesen benne van a kezemben és ha kész egy bejegyzés utána mindig így széttelítődik a boldogság a testemben. Igazából tiszta önzőségből csinálom ezt az egészet, nekem iszonyú jól esik megírni az érzéseimet, na de az meg aztán pláne amikor például odajön valaki egy buliban, hogy megköszönje. Nem azért segítünk másoknak mert elvárás, hanem mert magunkon segítünk vele. Az együttérzés azt hiszem a buddhizmus legfontosabb alapköve, minden ebből indul ki. Ha nem tudsz együtt érezni másokkal, akkor szerintem valahogy magaddal se vagy oké. Úgy érzed kevesebb vagy ezért nem segítesz? Úgy érzed te jobban rászorulsz? Érdekes mindig a legszegényebb emberek a legsegítőkészebbek és a gazdagok a legsmucigabbak. Örök igazság ez, de mégse értem. 

etelosztas.JPG

"Nem elég az együttérzést elgondolni, tettekre van szükség. Két módja van a cselekvésnek. Az egyik, legyőzni az elme bizonytalanságait, vagyis megnyugtatni magunkat és eloszlatni a mások iránt táplált haragunkat. Ez is együttérzésből fakadó cselekedet. A másik több figyelmet fordít a közösségre és nyilvánosan gyakorolható. Amikor szükség mutatkozik valahol bármit is tenni annak érdekében, hogy orvosoljuk az emberek bajait, egyenesen oda kell mennünk. Ha valóban fontos számunkra, hogy mások javára cselekedjünk, késedelem nélkül meg is kell tennünk. Ilyen egyszerű az együttérzés gyakorlása." (Dalai Láma)

Srácok egy hete gyűjtök pénzt és összesen van 22.000 Ft, némi tárgyi felajánlás és három adózó 1%-a. Nyilván nem lehet azt mondani, hogy szar, (iszonyú de iszonyú hálás vagyok mindenkinek aki segített, félre ne értsétek és magatokra ne vegyétek, óriási köszi nektek<3) de azért mit mondjak elég messze a cél. Jó, hozzá tartozik, hogy eddig én is távol tartottam magam a hatásvadász posztoktól és nem igazán kampányoltam mert alulról szerettem volna építkezni, de azért na, kicsit elkezdtem fosni. Az ép testben ép lélek mantrából eddig én a testtel foglalkoztam (Sport, Dohányzás, Alkohol, Yoga, Fogorvos) a 21 nap további részében a lélek lesz a központban, szóval többet elő fog jönni, hogy milyen jó érzés segíteni és miért is kéne. 

Szerintem az Indahouse jelenleg az ország egyik legjobb ügye. Sokszor panaszkodunk róla, hogy mekkora szarban van az országunk mert alacsonyak a bérek, drága minden, rohadt az egészségügy és negatív rekordokat dönt minden oktatással kapcsolatos felmérés, de ezek mind (az oktatást leszámítva) könnyen helyre hozható ügyek. Mert egy új kormány majd aki nem lop el mindent, segíteni fog az embereknek, befekteti az Unio pénzét, munkahelyeket teremt, nem veszi el mindenki utolsó fillérjét is az irreálisant magas ÁFA-val, és az egészségügy is igazából tőkével egy nagyon gyorsan helyreállítható szektor. Igen ám csak jön a kérdés, hogy ha megvannak a szép új kórházaink, ugyan ki fog benne gyógyítani? Tényleg haza jön majd minden orvos külföldről? Hát éppen lehet, de azért nem túl valószínű.. Az ami Magyarországon az oktatással történik 2010 és 2018 között az tragédia. Nem az a tragédia, hogy a fociba több száz milliárd forintot ölünk és az andorrai recepciósok röhögve elpicsáznak minket, nem az a tragédia hogy a miniszterelnökünk veje ellop 12 milliárdot és mi meg se rándítjuk a vállunkat, nem az a tragédia, hogy a felcsúti gáz szerelőnek az elmúlt öt évben 120 milliárdos vagyonra tett szert, mert ezek részlet kérdések. Ezek könnyen visszaállíthatóak majd egyszer, ha felébredünk. Itt kőkemény elszámoltatások lesznek majd és minél később annál véresebb, nem kell ehhez látónak vagy jósnak lenni, elég megvizsgálni a történelmünket.

A tragédia az, hogy 2018-ban minden negyedik ember Magyarországon funkcionális analfabéta! Igen tudom ezt most nem hiszed el, hiszen te se ismersz ilyeneket, nyugodj meg én sem de sose ebből indulj ki. Tíz millióan élünk itt, ebből két millió ember Budapesten, X millió megyeszékhelyen, Y millió 30.000 főnél nagyobb városban, na és a maradék? A maradék tudod hol él? Perén, meg Hernádszentandráson, meg Mucsaröcsögén.. (Fiktív falu direkt, hogy senkit ne bántsak meg.) Had ne kelljen kigyűjtenem az 50 főnél kisebb faluink neveit de higgyétek el olvasgathatnátok reggelig. Rengetegen élnek ma Magyarországon közmunkából nyomorban és nem azért mert nem akarnak dolgozni, egyszerűen semmilyen lehetőségük nincs rá. Mert nem tanultak, nem lettek bevonva és most már nem is tudnak hiszen olyan alap skilljeik nincsenek meg mint az értő olvasás. Szerinted milyen jövő vár egy olyan gyerekre aki úgy nő fel, hogy soha egy könyvet nem olvasott, egy egyenletet nem oldott meg, egy képet nem festett vagy egy dalt nem énekelt el? Ha mi nem építünk iskolákat, hogy várjuk el ezektől az olvasni se tudó emberektől, hogy felneveljék az új generációt?

Igen tudom ki lehet magunkat vonni nagyon gyorsan, hogy ez nem a mi feladatunk hanem a mindenkori kormányé, de ha kicsit körül nézel az országban és látod mi van, te utána tényleg nyugodt szívvel mondod azt, hogy ez nem az én dolgom? Tényleg nem a te dolgod, de nem esik jól segíteni? Nem esik jól azt mondani, hogy na ez az, ebbe nekem is van egy kis részem? Erről szól szerintem a társadalmi felelősség vállalás, hogy olyanban segítünk amiben nem kell. Nem azért csináljuk mert muszáj hanem mert jól esik. Mi lehet szebb mint egy iskolát támogatni? Itt minden befektetett 1000 forint megszázszorozódik.. mert itt nem egy gyereknek segítesz hanem egyszerre száznak. Ha adsz nekünk 10.000 forint az olyan mintha adtál volna egy milliót. Én nem azt kérem, hogy adj 10.000 forintot mert tudom, hogy ez jelenleg itt mekkora pénz, én azt kérem, hogy utalj át 1500 forintot. Az egy ebéd ára, az két kávé a Starbucksban, ennyiből nem veszel a KFC-ben egy kosarat, majdnem egy doboz cigi, szinte egy mozijegy is ennyibe kerül. Millió dolgot írhatnék még, hogy mennyire el tudunk pazarolni 1500 forintot de szerintem ennyiből is megértetted. Higgyétek el segíteni jó érzés, tudom, hogy most feleslegesnek tűnik és úgy érzed van jobb helye a kis pénzednek de ha a szívedre teszed a kezed, akkor is ki tudod ezt őszintén jelenteni? 

Aki kedvet kapott az adományozáshoz az itt tud fél perc alatt utalni: Én is szuperhős leszek! Tényleg csak megadod a kártya adataidat, a kívánt összeget és már nálunk is van a pénz, nem kell regisztrálni meg semmi. Aki pedig kicsit az Indahouseról olvasna többet vagy arról, hogy miért is írom ezt a blogot az ide kattintson: Első - A Zéró Idő. Köszönöm szépen már ha csak végig olvastad azt is, ha véletlen utalsz pénzt is mellé akkor tudd, hogy te voltál ma ebben az országban az egyik legkirályabb arc! :))