Sport

Sportolni kell és pont. Mindenkinek. Mindegy mikor kezded el mert itt nincs olyan, hogy túl késő, de minél korábban annál jobban megkönnyíted a saját helyzeted. Rá lehet jönni hatvan évesen 110 kilósan, hogy most már az életemért küzdök, rá lehet jönni negyven évesen 80 kilósan, hogy innentől a lejtőn csak lefelé van, de gáz a harmincas úszógumi egy adag tokával párosítva is. Ha jó géneket örökölsz és még a húszas éveidben hozzászoktatod magad a rendszeres sporthoz szerintem a betegségek háromnegyedét helyből megúsztad. Elégedett leszel magaddal, így nagyobb eséllyel vagy boldog és a boldogabb embereknek nagyobb eséllyel jó a párkapcsolata. Na a pasid vagy a csajod miatt menj el edzeni hanem magad miatt, mert hosszú távon ebből te profitálsz senki más. 

Én életem során szerintem olyan tízszer próbáltam meg elkezdeni sportolni. Néha hamarabb néha később de mindig feladtam mert egyszerűen nem érdekelt. Nem tartottam azért olyan nagyon fontosnak és jobb volt munka után inkább csak ledőlni, nem még átöltözni lemenni edzeni és csak utána haza jönni. Azt hiszem nálam ez a három dolog együttes hatása működött végül:

Mennyiség

Ne akarj mindent már egyszerre az elején.. reális célokat tűzz ki. Azt hiszem olyan 70%-ban én mindig ebbe buktam bele. Borzasztó addiktív a személyiségem én mindennek a függője leszek azonnal. Nem tudok kicsit jógázni, nekem azonnal heti négyszer kell járnom, széthajtani magam és aztán két hét után mikor szembesülök azzal, hogy ezt nem tudom hosszú távon fent tartani először jóhiszeműen csak egy edzést hagyok ki, de a szívem mélyén már akkor is tudom hogy valószínűleg megint a terem közelébe se megyek fél évig. Most heti kétszer kezdtem el járni, kedden és csütörtökön nem túl tolva hanem lightosan, kényelmesen és ragaszkodva ahhoz, hogy nem adom lejjebb de feljebb sem. Mikor emeltem egy hónap után akkor se a mennyiséget hanem a minőséget ugyanis az egyik órámon elkezdtem a haladókhoz járni ami iszonyat jó érzés volt. 

Távolság

Irracionális elképzelés az, hogy mondjuk bent vagy a munkahelyeden este 6-ig, haza érsz fél 7-re, felveszed a cuccod, 8-ra még lemész edzeni és 10-re haza érsz. A teremnek mindenképpen valamihez közel kell lennie de szerintem a legjobb ha a munkahelyedhez. Munka után itthonról az elején borzasztó nehéz elindulni, mindig ott van, hogy már nagyon fáradt vagy, hogy te igazából ma már dolgoztál 8 órát és amúgy is esik az eső, itt meg olyan jó meleg van hagyjanak már békén. Ellenben ha viszed munkába magaddal a cuccod és odamész a szomszédba mozogni akkor ha 6kor végzel, ideális esetben 8-kor otthon tudsz lenni leedzve, ami csak másfél órával több mintha simán haza mentél volna. Minél kevesebb helyen akadhat meg a folyamat annál többször fog sikerülni. 

Jutalmazás

Ez a kis személyes trükköm, de szerintem az elején jutalmazd meg magad minden, de minden edzés után. Fontos, hogy ez semmiképpen ne legyen étel de mindenképpen valami nagyon motiváló. Döntsd el még a hét elején, hogy ha megcsinálod a heti két tervezett edzést akkor melyik után mivel leped meg magadat. Lehet ez egy könyv, egy kis bizsu, akár összeadod és egy akciós ruha, bármi de ha lehet minél pozitívabb dolgot válassz. Erre a kis jutalmazásra igazán nem sokáig van szükség mert hamar rájössz, hogy a testednek maga az edzés a jutalom de néha az elmédnek is jó kedveskedni, szóval addig csináld amíg csak jól esik. 

Aztán egyszer csak megtörténik, rájössz, hogy imádsz járni. Imádod a testedben végbe menő változásokat amiket érzel utána, imádod mondjuk a társaságot ahova jársz, imádod hogy jobb a közérzeted, és jobban tudsz koncentrálni és imádod azt az érzést, hogy eléred a céljaid. Mert ennél nincs mámorítóbb (több órán át fent tartható) érzés bárki bármit mond. Pont ezért viszont ez egy kétélű fegyver, ugyanis nincs annál lelombozóbb se, mint hogy belebuksz a saját magad által támasztott elvárásokba. Ezért nagyon fontos az első pont, a reális célok kitűzése, amiket könnyűszerrel teljesítesz ha nincsenek benne extra nehezítések és egyszerűen alakítasz ki ezekből az alkalmakból szokást ha utána mindig valami nagyon pozitív történik veled. 

És akkor kanyarodjunk vissza kicsit Hernádszentandrásra mert ne feledjük el, hogy én azért vezetem ezt a blogot, hogy iskolára gyűjtsek pénzt. Ha úgy érzed ma megspóroltál valahol egy ezrest amit szívesen bedobnál, ha kihagytad ma az edést és bűntudatod van akkor itt a remek lehetőség, hogy enyhíts rajta. Adományt itt tudtok utalni nekünk: jougyekert.hu ha pedig nem tudod, hogy miért is kéne adományoznod de úgy érzed ma nagyon szívesen tennél valami jót ezzel a világgal akkor pedig ezt a bejegyzést olvasd el: Első-A Zéró idő.