Film - Kundun

Ez az egyik kedvenc filmem. A híres rendező miatt akadtam rá még nagyon régen, és bár nem tudtam elsőre teljes egészében végig nézni, tetszeni nagyon tetszett. Scorsese filmje Tibet vallási vezetője, a Dalai Láma előtti tiszteletadás és a nyugati civilizáció elragadtatásának gyümölcse a keleti kultúra iránt, továbbá kitűnő példa a buddhizmus bemutatására egy katolikus gyökerekkel rendelkező rendező szemszögéből. A film bemutatja a 14. Dalai Láma életét 1937 és 1959 között. Nagyon fiatal volt a mostani Láma amikor felfedezték, mégis kétség se fért a kilétéhez. Ebből a két órából megtudhatjuk, hogy keresik és találják meg a mindenkori vallási vezetőt Tibetben, illetve bemutatja az ország leigázását is. 

kundun-590x308.jpg

Emlékszem mikor először néztem végig, rettentő szomorú lettem, majd látni fogjátok ez a Tibet sztori azért elég durva. Jah és '97-es gyártás szóval ne erre a mostani, pörgős, minden jelenetben történik valami gigászi, színtű cselekményre legyetek felkészülve, sokkal lassabb és mélyebb film ez annál. Szerintem a legjobb Scorsese, dehát ízlések és pofonok, döntsétek el ti magatok. :)

43953.jpg