Könyv - A Csodák Tanítása Könnyedén
Kedden elég élesen bíráltam a kereszténységet, szóval biztos sokakat meg fog lepni ez a mostani bejegyzés. Ezért is szögezném le már az elején, hogy én nagyon élesen szét tudom választani fejben a Krisztusi értékeket és a keresztény egyházat. Az amit Krisztus tanított nagyjából szöges ellentétben áll azzal amit a katolikus egyház képvisel. Csak hogy egy példát emeljek ki, Krisztus még teljesen világosan tanította a reinkarnációt, míg az egyház ezt az a Kr. u. 553-as Konstantinápolyi zsinaton kiszedte. (Akit jobban érdekel a téma, az itt tud utána nézni.)
De miért állt érdekében megmásítani az eredti szöveget? Nos az ember egyszerűen így vált végtelenül irányíthatóvá. Az aki elhiszi hogy csak egyszer élünk, és ezalatt az 50-60 év alatt kell mindent megtennünk amit szeretnénk, azaz ember egész életében rettegni fog. Félni fog vagy ezer dologtól. Ellentétben azzal, aki pontosan tudja, hogy a világ ciklikus és nincs kezdet vagy vég. Bármit is teszek most azt egy élet múlva kijavíthatom, illetve bármit is rontottam el a múltban azt most lehetőségem van kijavítani. Nem félek kiállni azért, amiben hiszek még ha börtönnel is sújtanak érte, mert pontosan tudom, hogy az élet nem csak ennyi. Nem 30 éve élek, hanem ki tudja lehet több ezer. És lényegtelen ha ebben az életemben megfosztanak a szabadságomtól, mert majd a következő életemben kiegyenlítődik. A karma mindent lát és nem felejt. Ellenben ha azt hiszem összesen 30 év áll előttem aztán sírba kerülök és minden amit mondtam vagy tettem a semmivel lesz egyenlő, akkor foggal körömmel fogok ragaszkodni ehhez a földi életemhez és bárkinek képes leszek behódolni, csak hogy ne vegyék el tőlem. Részben ezért is tudták az indiaiak kiűzni az angolokat fegyver nélkül, hiszen hiába támadtak rájuk az angolok puskával, ők bátran mentek a halálba mert tudták, hogy nem számít, igazi önvalójuk nem fog elveszni csak átalakul. Nem a semmivel lesznek a halál után egyenlők, hanem a mindennel és ez egy óriási különbség.
A reinkarnációnak majd egy külön hetet fogok szentelni, ez csak egy amolyan kitekintés volt, hogy lássátok mekkora különbségek vannak az egyház és Krisztus között. Van egy nagyon fullos könyv úgy hívják, hogy a Csodák Tanítása. Ha valaki mindenképpen a keresztény egyház útján szeretné megtalálni a Teremtőhöz vezető utat én ezt szoktam javasolni, de ez egy nagyon nehéz olvasmány. Hosszú is, sok is, ám megéri mert ha valaki rendesen tölti mellé a munkafüzetet akkor csodálatos átalakuláson mehet át. Viszont ma mégsem ezt a könyvet hoztam, hanem az egér utat, ugyanis van a könyvnek egy rövidített, ha jól emlékszem olyan kb. 200 oldalas verziója, ami A Csodák Tanítása Könnyedén címet viseli. Hát bevallom én nem tudom összehasonlítani a kettőt, mert annyira nem vagyok rákattanva a keresztény témára, hogy az ezer oldalason is átrágjam magam, ezt viszont lepörgettem és szerintem jó. Ne gondoljatok világmegváltó gondolatokra, de szépen összefoglalja a Krisztusi tanításokat és nagyon sokat foglalkozik a gyógyítással, gyógyulással. A szöveg nagyon könnyen érthető és gyorsan olvasható nem ilyen barokkos körmondatokkal operál, mint az eredti mű, bár egyébként sokat idéz belőle. Viszont idézeteket az eredeti műből fogok kimásolni és úgy képzeljétek el, hogy ezek vannak utána végtelenül egyszerűen megmagyarázva a rövidített verzióban.
- Te, Isten Gyermeke, azért teremtettél, hogy jó, szép és szent dolgokat teremts. Sose feledkezz meg erről.
- Amikor szomorú vagy, tudd, hogy ennek nem kell így lennie. A csüggedtség oka az, hogy úgy érzed, megfosztottak valamitől, amire vágysz, és amivel nem rendelkezel. Ne feledd, hogy csak saját döntéseid foszthatnak meg bármitől is, és dönts másként.
- Te magad alkottad, amit el akarsz pusztítani; magad alkottál mindent, amit gyűlölsz, amit megtámadnál és megölnél. Bármitől félj is, nem létezik az.
Eltorzult védelmi rendszereinkkel eltorzítottuk magát a világot is, így olyan dolgokat látunk, amelyek valójában nem is léteznek.
Az egyik módja annak, hogy létrehozzunk egy új világot az, ha addig beszélünk róla, amíg meg nem születik. A szeretet pedig egyáltalán nem egy gyenge szó. Egyszerre csak egy szó, egy imádság, egy könyv, egy szónoklat, egy beszélgetés, egy vers, egy forgatókönyv, egy dal … ha a szeretetről beszélünk, a világunk megmenekül.
A biztonság nem más, mint a támadás teljes feladása. E kérdésben nem léteznek kompromisszumok. Ha bármilyen formában a támadást tanítod, te is azt tanulod, és megsebzed önmagad. Ez a tanítás azonban nem halhatatlan, és semmissé teheted, ha abbahagyod a tanítását.
Kérj csodákat magadnak minden olyan helyzetben, amelyben csodára van szükség. Fel fogod ismerni e helyzeteket. És mivel nem önmagadra támaszkodva akarod fellelni a csodákat, teljes mértékben jogosult vagy rájuk minden alkalommal, amikor értük folyamodsz.
Határozzuk el, hogy ma nem halmozunk fel nehezteléseket. Határozzuk el, hogy mentesek leszünk a valójában nem is létező problémáktól. Ezt egyszerűen az őszinteség eszközével érhetjük el. Ne csapd be magad a probléma mibenlétét illetően, és akkor szükségképpen felismered, hogy már meg is oldódott.
Az az elképzelés, hogy a gondolataimért én vagyok a felelős, rémisztő és megalázó volt egyszerre, mert azt jelentette, hogy többé nem hibáztathatok más embereket azért, ami velem történik. Fel kellett vállalnom a felelősséget az életem megváltoztatásáért; már nem vádolhattam sem a szüleimet, sem a férjemet, sem a barátaimat. Nem volt több kifogás, sem menekülési útvonal.
Ma megpróbáljuk megérteni, hogy az öröm a feladatunk a világban. Ha szomorú vagy, nem teljesíttetik be a szereped, így veled együtt a világ is megfosztatik az örömtől.
A te feladatod nem az, hogy keresd a szeretetet, csupán az, hogy rátalálj magadban a korlátokra, amelyeket a szeretet ellen emeltél. Ami igaz, azt nem szükséges keresni, ám ami hamis, azt bizony keresni kell.
A megváltásom belőlem fakad. Ez azt jelenti, hogy rajtad kívül semmi nem menthet meg téged; rajtad kívül semmi nem adhatja meg neked a békét. Ám azt is jelenti, hogy rajtad kívül semmi nem okozhat fájdalmat neked, semmi nem zavarhatja meg a békédet, semmi nem zaklathat fel. Ez a gondolat a te gondjaidra bízza az univerzumot, és e pozícióban végre ott leszel, ahová tartozol. E szerep elfogadásában rejlik a megváltás.
Van benned egy hely, ahol megfeledkezel erről a világról, ahol nem létezik a bűn és az illúzió emléke. Létezik benned egy hely, ahonnan eltávozott az idő, és ahol meghallod az örökkévalóság visszhangjait.
Pusztán azért, mert nem értünk meg azonnal mindent, amit Jézus a Tanítás anyagában kifejt, nem kell lemondanunk arról, hogy beépítsük az életünkbe azokat, amelyeket viszont jól értünk. Például könnyű felfogni azt, hogy a félelem támadást szül, valamint elfogadni azt, hogy a szeretet a félelem ellentéte. Így tehát könnyedén kiértékelhetjük bárkinek a viselkedését, hiszen az vagy a szeretet kifejeződése, vagy gyógyításra és segítségre vágyó kérés. Ha pusztán ezzel az egy alapelvvel tisztában vagyunk, már megváltoztathatjuk azt, ahogyan életünk helyzeteire tekintünk. Amint megértjük a többit is, az életünk örökre megváltozik.