Yoga

A világ legjobb dolga. De komolyan. Ebben a bejegyzésben szeretném összegezni, hogy én miért imádom és, hogy mennyi mindent változtatott meg az életemben már ilyen rövid idő alatt is. 

„A jóga az értelem, az elme, az érzelmek és az akarat megfékezését jelenti, vagyis a lélek olyan egyensúlyi állapotát, ami lehetővé teszi, hogy az ember minden szempontból pártatlanul szemlélje az életet.” (Mahadev Desai)

jogahid.jpg

(Személyes célom a 21 nap alatt felállni jóga hídból ugyanis akkor egy nagyon kedves barátom még 60.000 forinttal támogatja meg a gyűjtésemet, ilyenkor mindig úgy elérzékenyülök :'))

A jóga meg tudja változtatni a teljes életszemléletünket. Olyan dolgok lesznek természetesek, hogy meg tudod csinálni, ami addig elképzelhetetlen volt. És most nem csak arra gondolok, hogy december elején elértem a térdemet kb ha előre hajoltam, most meg átkulcsolom a talpam mögött a kezem, hanem, hogy másfél hónap után teljesen leszoktam a cigiről, vagy hogy 27 év napi háromszori hús evés után végre volt egy vega napom vasárnap. A jóga szó szerinti fordítása valami ilyesmi: az elme igába hajtása. Na és mikor van az elme igába hajtva? Ha black out van, ha teljesen kikapcsol. Amikor már semmi másra nem fókuszál csak, hogy minél jobban benne legyen egy ászanába. Ezért is szeretem az astangát, azzal hogy mindig ugyanazt a gyakorlatsort csináljuk, hamar levesszük az elméről a gondolkodás terhét. Szeretek jógázni, szeretek ráállni a szőnyegre és tudni, hogy most itt három óráig semmi más dolgom nincs, mint benne lenni. Azt hiszem a jógázás olyan mint a cigizés, maximálisan a mostban vagy vele. Nincs se múlt, se jövő csak az akkor és most van. 

joga2.jpg

Szóval amellett, hogy leszoktat a káros szokásidról, ad egy jó fizikumot, egy összepontosítani képes elmét, összehangolja a testet és a lelket, még hajlékony leszel, szexi és magabiztos. Igazából tuti kihagytam valamit de én két és fél hónap jógázás után ezeket érzem magamon. Kezdem elengedni a saját blokkjaimat és hitrendszereimet és kezdek mindent ha nem is szeretni, de elfogadni ami a terembe kerül. Kezdő transzlégző vagyok, de erről majd egy másik alkalommal és úgy általában az életben is tudatosabban veszem a levegőt azt vettem észre. 

Azt mondják aki rendszeres jóga gyakorló azaz előző életében is valószínűleg jógázott. Na én szerintem biztos! Tisztán emlékszem az első órámon egyszerűen éreztem, hogy haza találtam. Nem hiába voltam annyi sportban szar, nem hiába kellett mindenből nekem a legbénábbnak lennem, az egész egyszerűen nem volt hiába mert megvan! Ez vagyok én, a jóga! Itt minden mintha az én testemre lenne kitalálva, szerintem tökéletesen kiegészíti bármelyik sportot és mindegyik mellé javasolnék heti egy jóga órát de nekem ez a full sportom. Én totálba ezt akarom csinálni mert nem tudok betelni vele. Nem tudok betelni egy egy óra után a testemben végbemenő változások figyelésétől, nem tudok betelni azzal az érzéssel mikor egy nagyon nehéz ászanában elérem egy nagyon távoli végtagomat és nem tudok betelni azzal a nyugodtság érzéssel ami árad belőlem utána. 

joga1.jpg

Jó érzés a skorpió pózt gyakorolni, jó érzés hídból felállni és visszamenni, de jó érzés csak szimplán lótusz ülésben üldögélni is. Én tényleg csak ajánlani tudom, menjetek el egy jó terembe és próbáljátok ki. (A jó terem definíciója az én fejemben: nincs más csak jóga. Nincs mellé még crossfit, meg köredzés, meg aerobic, semmi más csak sokféle jógatípus. Szóval ha egy ilyen termet találtok valószínűleg jó helyen vagytok.) Három edzés már nagyon látványos, ott már elindulgatnak belső folyamatok is. 

Megyek márciusban egy három hetes workshopra ahol Govinda Kaitól fogok tanulni és minden nap órák hosszat fogok jógázni. Nagyon várom, de félek is.. láttam videókat, hogy milyen szintű gyakorlók szoktak lenni ezen a workshopon, hát magasan én leszek a legbénább. Nem baj, imádom a kihívásokat és annyira de annyira kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a testem a három hét után, hogy csak na. Szóval most lelkesen gyakorlok de még mindig nagyrészt csak órákon itthon nem igazán és készítem fel magam lelkiekben a workshopra ami után remélem nagyobb rálátásom lesz az egész világra nem csak a saját testemre. Nézzétek meg ezt a videot ha van egy kis időtök, Govindáról készült a múltkori alkalommal mikor itt járt.  

Ha valaki nem tudja miért is írom ezt a blogot az olvassa el ezt a bejegyzést: Első- Zéró idő, aki pedig nagyjából képbe van csak nem emlékszik hova kell adományt utalni az idekattintson: Én is szuperhős leszek!