Mond meg mit eszel és megmondom ki vagy!

Szörnyen táplálkozunk. Dehogy szinte mindenki. Igazából szerintem az iskolai menzán (vagyis inkább ovi) kezdődik el a mélyrepülés és utána ebből nincs kiút. Iszonyat minőségtelen a sulis étkeztetés. Egy szégyen. Többszörös elítélt bűnözőknek se szabadna adni azt a kaját, nemhogy fejlődésben lévő ártatlan kis gyerekeknek. És akkor jön otthonról, hogy ha nem eszed meg, nincs desszert, ha nem eszed meg nincs játék stb. Belegondolunk ez a világ legrosszabb programja, amit beletehetünk egy kis gyerek fejébe. Válogatás nélkül egyen meg mindent, amit elé tesznek és pont. Eltelik húsz év, mi meg nem értjük, hogy miért McDonalds függő, miért van elhízva, miért eszik szemetebbnél szemetebb kaját, azaz miért nem tud válogatni?

kepernyofoto_2019-02-28_9_59_03.png

Forrás: https://index.hu/belfold/2014/05/24/az_orszag_legundoritobb_menzakajai/

Kis korban kéne megtanítani őket, hogy meg tudják különböztetni a minőségi ételt a hitványtól, de mi ebben nemhogy nem segítünk, még büntetést is kapnak sokszor a tanár nénitől, ha nem esznek meg mindent a tányérról. Szerintem a világháborúk óta van bennünk ez a program, hogy amíg van kaja azt tömni kell, mert lehet holnap nem lesz. Mérhetetlen sok probléma fakad ebből, ha úgy nézzük, hogy az elhízás hány betegségért felelős. Az a baj, hogy minden szülő úgy van vele, hogy ő is túl élte valahogy. Pedig csak ha minden ötödik iskolás korú gyerek anyukája, apukája fellázadna, vajon milyen gyorsan lehet változást elérni? Miért nem szól senki semmit? A kórházi kaja nyilván ugyanez egyébként, de ott abból a szempontból jobb a helyzet, hogy jó esetben csak pár napot kell kibírni és a rokonok hoznak be mindenfélét. (Bár elgondolkodtató, hogy akkor kapod a legminőségtelenebb szart, amikor a legnagyobb szükséged volna vitaminokra, de ebbe most ne menjünk bele.)

kepernyofoto_2019-02-28_10_03_06.png

Ez egy japán kórház ebéd menüje. 

Szerencsés vagyok, mert lázadó kis gyerekként én már 12 évesen kikerültem ebből a körből, de hány gyerek nem tud? Hány gyereknek épül fel a teljes szervezete azokból az agyon zsírozott, tápérték nélküli moslékokból? Az én szüleimnek nem nagyon volt választása, mert megmondtam, hogy semmi baj, de én ezt nem eszem meg. Amúgy is cérnának hívtak kis koromban, gondolhatjátok, hogy néztem ki, mikor még éhség strikeba is kezdtem. Minőségi ételeket bevinni a szervezünkbe nagyon fontos. Az vagy amit megeszel, tartja a közmondás, amit agyon ismételgetünk, de valahogy mégse fogunk fel. Az összes sejtünk lecserélődik hét évente, ha jól tudom és újra felépül abból, amit mi beviszünk. Na most, ha mi minden nap krumplit és húst eszünk, akkor azok a kis sejtek csak abból tudnak felépülni, ez ilyen egyszerű. 

Nem gondolnám, hogy étkezésben jó bármelyik szélsőséget képviselni. Tiszteletben tartom a vegánokat és azt hiszem teljes mértékben meg is értem, de tőlem az még elég távol áll. Én mérsékelt vegetáriánusnak hívom magam, mert hetente egyszer, max kétszer eszem húst. Huszonegy étkezésből maximum kettő, de csak akkor ha megkívánom. Szeretem magam megfigyelni hús evés közben és utána. Hozzátartozik a történethez, hogy Békéscsabán nőttem fel, ami végül is semmi másról nem híres csak a húsokról, nálunk a csirke tényleg csak köret. Szóval én a napi háromszori húsos étkezésből lettem ilyen mérsékelt vega. Furcsa, hogy ami régen ennyire természetes volt, ma hogy megterheli a szervezetemet. Semmi nagyon fontosat nem tudok csinálni pl hús evés után, régen meg enélkül nem tudtam. Ebből is látszik, hogy mennyire szokás kérdése minden. 

kepernyofoto_2019-02-28_10_33_05.png

A Kanada által javasolt ételek fajtája és aránya. 

Szerintem a legnagyobb baj felnőtt korban ott van, hogy az ember sajnálja magától a minőségi ételeket. Úgy érezzük pénz kidobás, ha az olcsóbbal is jól lakunk, pedig ez egy befektetés, mégpedig magunkba. Évekbe telt mire megértettem a családommal, hogy nem flancolásból hagyok ott annyi pénzt éttermekben és hogy nem azért sétálok fél órát egy helyre mert kilóméter hiányom van. Szerintük a 800 forintos kifőzdés kaja is pont olyan jó, mint a többi és úgy gondolták csak a design miatt szeretek többet fizetni. Pedig egyáltalán nem erről van szó. A minőségi ételre egyszerűen áldozni kell. Az sose lesz 600 forint sajnos, mert ha igen ott valami el van csalva. De nem csak a kész ételeknél kéne válogatni, hanem az alapanyagoknál is. Szóval ilyen, hogy párizsi, tömlős sajt stb. ezek totál felejtők. Akkor három szelet helyett tegyél inkább egy minőégi szeletet a kenyeredre. Bevásárlásnál az járjon a fejünkben, hogy megérdemlem, és ez ne azt jelentse, hogy na ma mindent bepakolok hanem, hogy megérdemlem a friss, minőségi (jobb esetben bio) alapanyagokat, mert én ezekké fogok válni. Amit ma megveszek holnap az leszek, ez ilyen egyszerű. Ne akarjak már mindent bele virsli és ki tudja miből van mekis krumpli lenni. 

Nyílvén még oldalakt lehetne írni a helyes táplálkozásról, de most abba hagyom mert tömören azt hiszem összefoglaltam, amit akartam. A vegetáriánizmussal külön fogok foglalkozni, ma tényleg csak a minőségről akartam beszélni, mert azaz origója az egésznek. Szóval, ha jól meg akarjuk ismerni magunkat, részletesen nézzük át miket vittünk be az elmúlt hét évben, vagy esetleg olvassátok el más cikkeimet is a témával kapcsolatban. Jó módszer lehet még a Meditáció, az Önismereti Csoport és az Önkénteskedés is. :))

Tat Tvam Asi - Egyek vagyunk de nem ugyanazok